Wednesday 26 September 2012

PRAKTIKAL???agp diri kau adalah staff yg sebenar!

Bila kite start je praktikal ,, kite akan rasa yang diri kite nie adalah student semata2 smp satu tahap kite kdg2 ssh nak terima bila di suh buat kje bertimbun2 ngn kne ot jerkk setiap hari...EEEHHHH asal plak kite kne buat kje mcm staff yg d bayar gaji???sori!!!saya hanya student praktikal ok!!!!!...betol x?????kan3..actually kite x leyh ade perasaan n mentality mcm tu...kite kne bersyukur sesangat sebb d beri peluang utk menimba pengalaman sebanyak mungkin,,sbb nati ble kite masuk industri yg sebenar kte da prepare awal2 dgn semua nie...d luar pengetahuan korg,,boss nak tgk yg kau boley x kje under pressure,,ble dye tgk kau bgs,,kau akan d offer kerja,,,sory beb,,gua x tipu,,nie mmg cerita benar...mcm aku sendiri..dari finance department tp kne hantar ke internal audit..nk d ikut kan,,mmg kebanyakan hari aku balik malam walau waktu yg sebenar balik kul 5.30ptg..lagi satu,,aku nie da la kosong gler sal audit,,pastu kne cmpak ke department nie..klo jadi kat engkorg..ape korg ase???hah!!!...haishhhh...Tapi jujur aku cakap,,lama2 aku enjoy kat sini...walau pun aku x rapat ngn staff kat department nie,,aku x kisah sbb dorg baik2 je n ase menyelesakan..aku buat kje pun x stress..n da 3x boss aku suh aku anta surat utk mohon kje tetap trus kat sini..serius aku x sngke lgsg!!!!!!pada mula mmg aku merungut jugak balik lewat,,tp aku pk nie semua asam garam dlm dunia pekerjaan,,so,,aku kne positive..Just ingatan kepada semua,,permulaan utk hdp mmg susah,,aku sendiri da ase cm ne banggang nye aku waktu diploma..pointer smp pnh jth below 2...tp kne ingat,,ape yg kau buat,,kau jgn sekali give up!klo kau x pk kan diri kau,,kau kne pk kesusahan yg d tanggung oley family kau!hidup kne berbakti n pandai membalas budi..x ksh laa org pandang rendah terhadap cita2 kite..yg ptg kite tau ape yg kite nak...aku doa kan semoga perjalanan hdp kite d berkati tuhan,,bersusah-susah dahulu,bersenang-senang kemudian :)

4 comments:

  1. you should take the offer k syg =) (aku la peminat blog ko..hehehe) pengalaman aku lak ika kn : dulu aku selalu merungut tp bile kerja yg penolong pengurus aku bg je aku aku tak byk cerita mayb cara die swuh aku buat kerja 2 nampak mcm aku tgh belajar n dapat ilmu. Tp ade beberapa staff ni je aku mmg protes cket. sbb bg aku kerja yg die bg sekadar untuk lepaskan kerja dia je, aku tak dapat ilmu cth trun nek tangga anta fail, duk dlm bilik doc susun fail, serve cust yg dtg ramai2 smpai aku kelaparan pdahal die rehat lame2. tp aku merungut kat zin n dlm hati je..HAHA. (pnjg x aku karang just opinion aku). Tp ko mmg best sbb dapat ilmu audit 2..aku dulu berharap gak dapat belajar byk =(

    ReplyDelete
  2. xpe anim,,tu semua pun da berlalu,,xdpt byk,,dpt ckit pun ok kan :)..aku da bincang ngn ayah aku,,kalo aku dapat offer master,,aku g smbg blajar trus..tgk keadaan cm mana..nie pun nati sabtu ahad nak kne kje

    ReplyDelete
  3. alololo cian ko..takpe2 berkorban dulu k..mane tau dapat gnjaran nye nnti..

    ReplyDelete
  4. hehehe..tu laaa anim..tp doa sgt dpt smbg master..hati aku x terbukak lagi nak kje...

    ReplyDelete